Keď sa dni začnú krátiť, tiene predlžovať a z vonkajších radovánok nám ostane iba poskakovanie v kalužiach, určite oceníte nápady na kreatívne aktivity rozvíjajúce jemnú motoriku a tvorivé schopnosti, ktoré môžete robiť s deťmi spoločne. Popri tom, ako obťahujú tvary, kreslia prvé vlnky či špirálky, si osvojujú správne držanie ceruzky, obratnosť rúčky či logické myslenie. Stiahnite si ZADARMO naše ukážkové pracovné listy zamerané na rozvoj motoriky, prvé počítanie a poznávanie a pustite sa do riešenia!
1. Myšky v syre (grafomotorika od 3 rokov)
Táto úloha perfektne precvičí obratnosť detskej rúčky, logické zmýšľanie i priestorové vnímanie. Budete potrebovať: farbičky alebo pastelky.
1. Stiahnite si a vytlačte tento pracovný list o myškách-zlodejkách, ktoré zlákal bochník syra.
2. Na liste č. 1 nájdete predtlačený farebný obrázok, ktorý slúži ako predloha pre prácu s ďalším pracovným listom.
3. List. č. 2 je čiernobielou kópiou predošlého listu a prináša 2 úlohy - najprv dierky v syre obkreslite (dieťa si precvičuje uchopenie a držanie ceruzky, rozcvičuje si zápästie, rozvíja obratnosť a jemnú motoriku pri kreslení krúžkov).
4. Následne celý obrázok podľa predlohy vymaľujte (precvičenie postrehu a presnosti pri dodržiavaní hraníc obrázka).
5. Rozvíjajte spoločne fantáziu dieťaťa a porozprávajte sa, čo vidíme na jednotlivých obrázkoch (Koľko myšiek je na obrázku? Prečo sú v syre diery? Z čoho sa syr vyrába?)
6. Nezabudnite dieťa za usilovnú prácu odmeniť! :)
Ukážky ďalších úloh nájdete v priloženom videu:
Tento pracovný list a ďalšie úlohy pochádzajú z Akciového balíčka Hviezdička 1-3:
2. Vláčik Geometráčik (prvá matematika od 4 rokov)
Táto úloha je o niečo náročnejšia, vyžaduje základnú znalosť geometrických tvarov. Okrem nich si dieťa výborne precvičí logické uvažovanie pri spájaní tvarov s farbami a vnímanie postupností. Budete potrebovať: farbičky alebo pastelky.
1. Stiahnite si a vytlačte si tento pracovný list - Vláčik Geometráčik.
2. Pozorne si prezrite celý obrázok, prečítajte si básničku o Geometráčiku, spočítajte vagóny, spoločne vymyslite, kam vláčik smeruje.
3. Postupujte podľa pokynov v spodnej časti strany - vyberte si modrú, zelenú a žltú farbičku (prípadne iné, ktoré sa vám páčia :) a vyfarbite geometrické tvary umiestnené v jednotlivých vagónoch podľa zadania - trojuholník modrou, štvorec zelenou a kruh žltou farbou.
4. Do prázdnych vagónov nakreslite geometrické tvary tak, ako za sebou nasledujú v prvých troch vagónoch.
Ak dieťa potrebuje pomoc, nakreslite si postupnosť tvarov na ľubovoľné prázdne miesto na strane.
5. Vyfarbite zvyšok obrázka podľa vlastnej fantázie.
Ukážky ďalších úloh nájdete v priloženom videu:
Tento pracovný list a ďalšie úlohy pochádzajú z Akciového balíčka pre 4-5 ročných:
Či už váš škôlkar radšej kreslí, ráta alebo objavuje nové podnety, určite netrafíte vedľa. Zošity v krásnom grafickom vyhotovení v Akciovom balíčku pre 4-5 ročných poskytujú množstvo vizuálnych podnetov a veselých, pútavých úloh. Grafomotorické úlohy (dokresli slniečku lúče, šnúrky na topánočkách, vyfarbi jesenné lístie), doplnené krátkymi veršíkmi, sa zameriavajú aj na rozvoj slovnej zásoby a komunikačných schopností dieťaťa (čo je typické pre ročné obdobie jeseň? Prečo je dôležité jesť ovocie a zeleninu? Aké činnosti robím počas dňa?). |
3. Antonymá (poznávanie a rozprávanie od 5 rokov)
Pracovný list Antonymá rozvíja všeobecný rozhľad dieťaťa a hravou formou mu odovzdáva základy lingvistiky. Zadania sú pripravené tak, aby overili čítanie s porozumením, samostatné logické myslenie a rozširujú úlohu aj nad rámec pracovného listu. Budete potrebovať: farebné ceruzky, rôzne typy bežných predmetov (na pomenúvanie rôznych vlastností).
1. Stiahnite si a vytlačte si tento pracovný list - Antonymá.
2. Spoločne si prečítajte básničku o antonymách, vysvetlite si, čo slovo “antonymum” znamená a prezrite si obrázky na pracovnom liste.
3. Porovnajte dvojice obrázkov - pomenujte, aké objekty sa na obrázkoch nachádzajú, vysvetlite, v čom sa líšia a vyplňte úlohu podľa zadania (dokresli, vyfarbi, označ, čo je väčšie - menšie, teplé-studené…).
4. Nasledujte zadanie v spodnej časti strany - naznačte vlastnosti objektov mimikou, gestom či pohybom.
5. Pokúste sa nájsť ďalšie dvojice antoným.