Balíček tvorí päť samostatných publikácií:
Učebnica Slovenský jazyk pre žiakov tretieho ročníka je spracovaná v súlade s iŠVP. Veľký dôraz je na učive o vybraných slovách, s ktorými zvyknú mať žiaci problémy. V tejto učebnici je učivo o nich doplnené výstižnými fotografiami a motivačnými textami, vďaka ktorým môžu žiaci lepšie pochopiť ich význam a taktiež si ich ľahšie zapamätajú, keďže si tak v pamäti vytvoria aj významové, prípadne vizuálne prepojenie. Pri výbere vybraných slov vychádzali autori z aktívnej slovnej zásoby detí i požiadaviek, ktoré budú na nich kladené vo vyšších ročníkoch. Učebnica je doplnená o 10 diktátov, ktorých zameranie je v súlade s iŠVP. Diktáty tvoria ucelený príbeh a vyskytujú sa v nich len gramatické javy, ktoré už majú deti v tomto období osvojené.
Pracovný zošit Slovenský jazyk 3 nadväzuje na učebnicu Slovenský jazyk 3 a obsahuje množstvo rôznorodých úloh, vďaka ktorým si žiaci ešte viac upevnia nadobudnuté vedomosti. Pri riešení sa môžu zahrať na pedagógov a hľadať chyby v textoch, dopĺňať chýbajúce písmená do jedálneho lístka, vyfarbovať obrázky z plôšok podľa zadania, riešiť viacsmerovky, krížovky i úlohy rozvíjajúce kritické myslenie, triediť slová do skupín podľa vopred určených podmienok, hľadať cestu v bludiskách a labyrintoch, dopĺňať chýbajúce slová do komiksu a podobne. Názvy tém v pracovnom zošite korešpondujú s názvami uvedenými v učebnici, čo umožňuje rýchlu orientáciu v zošite a vyhľadávanie príslušnej pracovnej strany.
Pracovný zošit Moja matematika 3 (1. časť) je cielene zameraný na budovanie základov matematickej gramotnosti a na postupné rozvíjanie matematických zručností. Pri objavovaní a prezentácii nových matematických poznatkov vychádza z bežného života a vhodne nadväzuje na praktické skúsenosti žiakov. Obsah pracovného zošita je zostavený s dôrazom na formovanie pozitívneho vzťahu k matematike. Na prvých stranách si žiaci zopakujú učivo zo 4. ročníka. Nasleduje úvod do násobenia. Tretiaci spoznajú vlastnosti násobenia a precvičia násobenie a neskôr aj delenie 0, 1 a 10. Naučia sa rozdiel medzi párnymi a nepárnymi číslami. Ďalšie kapitoly sú venované násobeniu čísel 2 - 9 (vrátane pojmom polovica, tretina, štvrtina). Záverečné strany patria tzv. Filipovým úlohám.
Pracovný zošit Moja matematika 3 (2. časť) je koncipovaný logicky a prehľadne, v nenútenom prepájaní matematických zadaní s kľúčovými informáciami textov, čo podporuje analytické a matematické myslenie žiakov. Obsahuje úlohy pre viaceré špecifické skupiny žiakov a vhodne strieda typy cvičení, zohľadňuje vek žiakov a ich schopnosť sústrediť sa a samostatne pracovať. Dôraz kladie na budovanie matematickej gramotnosti a rozvoj kognitívnych úrovní podľa Bloomovej taxonómie. Praktickým prínosom je prehľadná sumarizácia učiva v každom pracovnom zošite. Úvodné strany zošita sú venované vytváraniu prirodzených čísel v číselnom obore do 10 000. Tretiaci si precvičia rozklad čísel, spoznajú rozdiel medzi číselným radom a číselnou osobu a budú porovnávať a usporadovať čísla. Taktiež sa naučia zaokrúhľovať čísla. Ďalšia kapitola sa sústreďuje na riešenie aplikačných úloh a úloh rozvíjajúcich špecifické matematické myslenie (Istá, možná a nemožná udalosť, Vytváranie kombinácií, stĺpcový diagram, Jednotky času, Úlohy na finančnú gramotnosť a i.). Záverečné strany patria tzv. Filipovým úlohám.
Pracovný zošit Moja matematika 3 (3. časť) zodpovedá vekovým a vývinovým schopnostiam a možnostiam žiakov daného ročníka a súčasným požiadavkám kladeným na edukačné publikácie. Didaktický systém rozvíja všetky základné kompetencie, ktoré by mali žiaci zvládnuť, upevňovať a ďalej rozvíjať v súlade s obsahovým a výkonovým štandardom. Úlohy ponúkajú možnosti na individuálnu prácu, spoluprácu žiakov, vzájomnú komunikáciu, argumentáciu a umožňujú aj individuálny prístup pre žiakov so ŠVVP. Prínosom sú úlohy zamerané na prepojenie matematiky s reálnym svetom, čo aktivizuje u žiakov zmysluplnosť použitia matematiky v bežnom živote. Úvodné strany zošita sú venované opakovaniu. Tretiaci následne spoznajú jednotky dĺžky a naučia sa merať a porovnávať vzdialenosti, ako aj odhadovať vzdialenosť.